Hopp til hovedinnhold Hopp til hovednavigasjonsmeny Hopp til sidebunntekst
Nordic Open Access Scholarly Publishing Cappelen Damm Akademisk
##common.pageHeaderLogo.altText##
  • Registrer
  • Logg inn
  • Om tidsskriftet
    • Om tidsskriftet
    • Redaksjon
    • Nøkkelinformasjon
    • Fagfelleprosessen
    • Indeksering
    • Om åpen tilgang
    • Publiseringsetikk
    • Personvern og databehandling
    • Påmelding til nyhetsbrev
    • Kontakt
  • For forfattere
    • Forfatterveiledning
    • Forfatterskap
    • Anonymisering
    • Publiseringsavgift
    • Send inn artikkel
    • Om opphavsrett og lisens
  • For fagfeller
    • Veiledning for fagfeller
  • Alle årganger
    • Nyeste
    • Arkiv
    • Oppslagstavle
Søk
  1. Hjem /
  2. Arkiv /
  3. Vol 39 Nr. 1 (2021)

Vol 39 Nr. 1 (2021)

					Se Vol 39 Nr. 1 (2021)
Publisert: 2021-06-01

Hele nummeret

  • Barn nr. 1, 2021
    • PDF

Leder

  • Fra redaksjonen: Å vokse opp i pandemiens tidsalder
    Marit Ursin
    • PDF

Artikler

  • ”Nu är man betydligt mer försiktig”: Förskollärare om den fysiska kontakten mellan pedagoger och barn
    Maria Hedlin
    • PDF
  • Ikke dårligere enn før, men annerledes: En generasjonsstudie av lek i barndommen
    Gunilla Eide Isaksen, Ragnhild Norderhus, Maria Øksnes
    • PDF
  • Men… I er jo venner i virkeligheden! Sammenstød mellem evidensbaserede anvisninger på socialt samvær og børns sociale liv i børnehaven
    Anne Mette Buus
    • PDF
  • Ansattes vurdering av barns trivsel i barnehagen
    Kathrine Bjørgen, Børge Moe
    • PDF

Sammendrag av doktorgradsavhandlinger

  • Sammendrag av doktorgradsavhandling
    Marianne Ree
    • PDF

Prøveforelesninger

  • Hva er problemet med at medvirkning er individorientert? – medvirkning som en juridisk rettighet og som et pedagogisk fellesskapsanliggende
    Marianne Ree
    • PDF

Essays

  • (Hur) Bidrar mer bedömning till ökat lärande?
    Helena Ackesjö
    • PDF

about

Om tidsskriftet

Barn – forskning om barn og barndom i Norden har publisert forskningsartikler om barn og barndom i en nordisk kontekst siden 1983. Barn har en tverrfaglig profil med forankring i barndomsstudier (Childhood Studies), med artikler fra akademiske disipliner som sosiologi, antropologi, geografi, pedagogikk, sosialpsykologi, historie, filosofi, helsefag, sosialt arbeid og jus. Barn er et fagfellevurdert tidsskrift som publiseres hvert kvartal. Artikler publiseres primært på skandinaviske språk, samt på engelsk i bidrag fra Island og Finland. 

Les mer

Send inn artikkel

Send inn artikkel

signup

Nyhetsbrev

Språk

  • English
  • Norsk Bokmål

ERIC

  • Kontakt
  • Personvern
Følg oss:
  • Twitter
  • Facebook
  • LinkedIn

Barn. ISSN: 2535-5449. Ansvarlige redaktør: Marit Ursin. Dette tidsskriftet publiseres i henhold til lisensen Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0) av Nordic Open Access Scholarly Publishing – NOASP – en del av forlaget Cappelen Damm Akademisk, Postboks 1900, 0055 Oslo, Norge. © Cappelen Damm AS.

Cappelen Akademisk