Hva er problemet med at medvirkning er individorientert? – medvirkning som en juridisk rettighet og som et pedagogisk fellesskapsanliggende

Forfattere

  • Marianne Ree Universitetet i Stavanger, Norge
DOI: https://doi.org/10.5324/barn.v39i1.4033

Sammendrag

Prøveforelesning avholdt 23.10.20 ved disputas for ph.d.-graden ved Universitetet i Stavanger, Fakultetet for utdanningsvitenskap og humaniora, Institutt for barnehagelærerutdanning. Tema gitt til denne prøveforelesningen er «Hva er problemet med at medvirkning er individorientert? Drøft forholdet mellom medvirkning formulert som en juridisk rettighet og medvirkning formulert som et pedagogisk fellesskapsanliggende».

Nedlastingsstatistikk
Totale nedlastinger:
Nedlastingsdata er ikke tilgjengelig enda.

Fulltekst

Publisert

2021-06-01

Hvordan sitere

Ree, M. (2021). Hva er problemet med at medvirkning er individorientert? – medvirkning som en juridisk rettighet og som et pedagogisk fellesskapsanliggende. Barn – forskning om barn og barndom i Norden, 39(1). https://doi.org/10.5324/barn.v39i1.4033

Utgave

Seksjon

Prøveforelesninger

Emneord (Nøkkelord):

medvirkning,