Hopp til hovedinnhold Hopp til hovednavigasjonsmeny Hopp til sidebunntekst
Nordic Open Access Scholarly Publishing Cappelen Damm Akademisk
##common.pageHeaderLogo.altText##
  • Registrer
  • Logg inn
  • Om tidsskriftet
    • Om tidsskriftet
    • Redaksjon
    • Nøkkelinformasjon
    • Fagfelleprosessen
    • Indeksering
    • Om åpen tilgang
    • Publiseringsetikk
    • Personvern og databehandling
    • Påmelding til nyhetsbrev
    • Kontakt
  • For forfattere
    • Forfatterveiledning
    • Forfatterskap
    • Anonymisering
    • Publiseringsavgift
    • Send inn artikkel
    • Om opphavsrett og lisens
  • For fagfeller
    • Veiledning for fagfeller
  • Alle årganger
    • Nyeste
    • Arkiv
    • Oppslagstavle
Søk
  1. Hjem /
  2. Arkiv /
  3. Vol 37 Nr. 2 (2019)

Vol 37 Nr. 2 (2019)

					Se Vol 37 Nr. 2 (2019)
Publisert: 2019-06-19

Hele nummeret

  • Barn nr. 2, 2019
    • PDF

Leder

  • Fra redaksjonen
    Karin Zetterqvist Nelson
    • PDF
  • Takk fra redaksjonen
    Karin Ekberg, Crisstina Munck, Karin Zetterqvist Nelson, Marit Ursin
    • PDF

Artikler

  • Barnehagelæreres oppfatninger om muslimsk barneoppdragelse
    Kari Krogstad
    • PDF
  • De viktige bildebokvalgene – lesing av bildebøker som estetisk aktivitet i 38 barnehager
    Anne Marie Øines
    • PDF
  • Pædagogstuderendes muligheder for at opbygge kompetence omkring børns bevægelseslæring i uderummet: Hæmmende og fremmende faktorer i dagtilbud
    Lise Hostrup Sønnichsen, Jesper von Seelen, Bo Lüders
    • PDF
  • Når barna møter leikeplassen – eit kjønnsperspektiv på barnas rørslemoglegheiter
    Lillian Pedersen
    • PDF
  • Hvordan påvirker barns deltakelse foreldremekling? Barns deltakelse som mål og middel
    Renee Thørnblad, Astrid Strandbu, Anita Salamonsen
    • PDF

Prøveforelesninger

  • Studying intergenerational processes in 21st century rural African societies
    Douglas Tendai Phiri
    • PDF

Sammendrag av doktorgradsavhandlinger

  • Sammendrag av doktorgradsavhandlinger
    Anne Mette Buus, Azher Hameed Qamar
    • PDF

Essays

  • Å trives med/i motstand? Essay
    Line Ottesen Bjærke
    • PDF

about

Om tidsskriftet

Barn – forskning om barn og barndom i Norden har publisert forskningsartikler om barn og barndom i en nordisk kontekst siden 1983. Barn har en tverrfaglig profil med forankring i barndomsstudier (Childhood Studies), med artikler fra akademiske disipliner som sosiologi, antropologi, geografi, pedagogikk, sosialpsykologi, historie, filosofi, helsefag, sosialt arbeid og jus. Barn er et fagfellevurdert tidsskrift som publiseres hvert kvartal. Artikler publiseres primært på skandinaviske språk, samt på engelsk i bidrag fra Island og Finland. 

Les mer

Send inn artikkel

Send inn artikkel

signup

Nyhetsbrev

Språk

  • English
  • Norsk Bokmål

ERIC

  • Kontakt
  • Personvern
Følg oss:
  • Twitter
  • Facebook
  • LinkedIn

Barn. ISSN: 2535-5449. Ansvarlige redaktør: Marit Ursin. Dette tidsskriftet publiseres i henhold til lisensen Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0) av Nordic Open Access Scholarly Publishing – NOASP – en del av forlaget Cappelen Damm Akademisk, Postboks 1900, 0055 Oslo, Norge. © Cappelen Damm AS.

Cappelen Akademisk