Hopp til hovedinnhold Hopp til hovednavigasjonsmeny Hopp til sidebunntekst
Nordic Open Access Scholarly Publishing Cappelen Damm Akademisk
##common.pageHeaderLogo.altText##
  • Registrer
  • Logg inn
  • Om tidsskriftet
    • Om tidsskriftet
    • Redaksjon
    • Nøkkelinformasjon
    • Fagfelleprosessen
    • Indeksering
    • Om åpen tilgang
    • Publiseringsetikk
    • Personvern og databehandling
    • Påmelding til nyhetsbrev
    • Kontakt
  • For forfattere
    • Forfatterveiledning
    • Forfatterskap
    • Anonymisering
    • Publiseringsavgift
    • Send inn artikkel
    • Om opphavsrett og lisens
  • For fagfeller
    • Veiledning for fagfeller
  • Alle årganger
    • Nyeste
    • Arkiv
    • Oppslagstavle
Søk
  1. Hjem /
  2. Arkiv /
  3. Vol 40 Nr. 4 (2022)

Vol 40 Nr. 4 (2022)

Publisert: 2022-12-22

Leder

  • Editorial: Tillidskrise, risiko og nysgerrighed i pædagogisk arbejde med børn
    Signe Hvid Thingstrup
    • PDF
    • HTML
    • EPUB3
    • XML

Artikler

  • Looking for children’s resistance in pedagogical documentation with ECE students: a case study of slow and multiple listening
    Alison Clark, Solveig Irene Nordtømme, Mari Pettersvold
    • PDF
    • HTML
    • EPUB3
    • XML
  • Å bevare makt: Strategier med barns fellesskap i barnehagen
    Arild Julius Østrem
    • PDF
    • HTML
    • EPUB3
    • XML
  • «Jeg har ikke trykt!» Ytringer om teknologi ved lesing av digitale bildebøker i barnehagen
    Margrethe Jernes, Marianne Undheim
    • PDF
    • HTML
    • EPUB3
    • XML
  • Samtycke, känslor och möjligheter att agera: barnsyn och barns aktörskap i sexualbrottsförebyggande litteratur för förskoleåldern
    Helena Bergström, Anna Westberg Broström, Magdalena Hulth
    • PDF
    • HTML
    • EPUB3
    • XML

about

Om tidsskriftet

Barn – forskning om barn og barndom i Norden har publisert forskningsartikler om barn og barndom i en nordisk kontekst siden 1983. Barn har en tverrfaglig profil med forankring i barndomsstudier (Childhood Studies), med artikler fra akademiske disipliner som sosiologi, antropologi, geografi, pedagogikk, sosialpsykologi, historie, filosofi, helsefag, sosialt arbeid og jus. Barn er et fagfellevurdert tidsskrift som publiseres hvert kvartal. Artikler publiseres primært på skandinaviske språk, samt på engelsk i bidrag fra Island og Finland. 

Les mer

Send inn artikkel

Send inn artikkel

signup

Nyhetsbrev

Språk

  • English
  • Norsk Bokmål

ERIC

  • Kontakt
  • Personvern
Følg oss:
  • Twitter
  • Facebook
  • LinkedIn

Barn. ISSN: 2535-5449. Ansvarlige redaktør: Marit Ursin. Dette tidsskriftet publiseres i henhold til lisensen Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0) av Nordic Open Access Scholarly Publishing – NOASP – en del av forlaget Cappelen Damm Akademisk, Postboks 1900, 0055 Oslo, Norge. © Cappelen Damm AS.

Cappelen Akademisk