Hopp til hovedinnhold Hopp til hovednavigasjonsmeny Hopp til sidebunntekst
Nordic Open Access Scholarly Publishing Cappelen Damm Akademisk
##common.pageHeaderLogo.altText##
  • Registrer
  • Logg inn
  • Om tidsskriftet
    • Om tidsskriftet
    • Redaksjon
    • Nøkkelinformasjon
    • Fagfelleprosessen
    • Indeksering
    • Om åpen tilgang
    • Publiseringsetikk
    • Personvern og databehandling
    • Påmelding til nyhetsbrev
    • Kontakt
  • For forfattere
    • Forfatterveiledning
    • Forfatterskap
    • Anonymisering
    • Publiseringsavgift
    • Send inn artikkel
    • Om opphavsrett og lisens
  • For fagfeller
    • Veiledning for fagfeller
  • Alle årganger
    • Nyeste
    • Arkiv
    • Oppslagstavle
Søk
  1. Hjem /
  2. Arkiv /
  3. Vol 40 Nr. 3 (2022)

Vol 40 Nr. 3 (2022)

Publisert: 2022-10-31

Leder

  • Introduktion: Att lyssna på barn – nya infallsvinklar, nya perspektiv
    Mats Andrén, Karin Zetterqvist Nelson
    • PDF
    • HTML
    • EPUB3
    • XML

Artikler

  • Lyssna, höra, agera: etiska och metodologiska implikationer av att lyssna på barn i utvecklingsforskning
    Lina Lago, Helene Elvstrand
    • PDF
    • HTML
    • EPUB3
    • XML
  • Lyssnande som teologisk praktik
    Karin Rubenson, Linn Sæbø Rystad
    • PDF
    • HTML
    • EPUB3
    • XML
  • ”Flyktingkrisen” ur ett barnperspektiv: Att lyssna på yngre barn i det svenska asylmottagandet
    Sandra Karlsson
    • PDF
    • HTML
    • EPUB3
    • XML
  • Listening to the Social World of the Child: A Phenomenological Proposal
    Angelica Wågby Gräfe, Magnus Englander
    • PDF
    • HTML
    • EPUB3
    • XML
  • Listening by ‘Staying With’ the Absent Child
    Alex Orrmalm, Johanna Annerbäck, Anna Sparrman
    • PDF
    • HTML
    • EPUB3
    • XML
  • Att lyssna på barn. Om lyssnandets teori och etik
    Mats Andrén, Karin Zetterqvist Nelson
    • PDF
    • HTML
    • EPUB3
    • XML
  • Managing Media. Listening to Young Girls as Producers of Texts and Media in the Nineteenth Century and Today: Ida Thiele’s Letters and Naja Münster’s YouTube Channel
    Nina Christensen, Stine Liv Johansen
    • PDF
    • HTML
    • EPUB3
    • XML

about

Om tidsskriftet

Barn – forskning om barn og barndom i Norden har publisert forskningsartikler om barn og barndom i en nordisk kontekst siden 1983. Barn har en tverrfaglig profil med forankring i barndomsstudier (Childhood Studies), med artikler fra akademiske disipliner som sosiologi, antropologi, geografi, pedagogikk, sosialpsykologi, historie, filosofi, helsefag, sosialt arbeid og jus. Barn er et fagfellevurdert tidsskrift som publiseres hvert kvartal. Artikler publiseres primært på skandinaviske språk, samt på engelsk i bidrag fra Island og Finland. 

Les mer

Send inn artikkel

Send inn artikkel

signup

Nyhetsbrev

Språk

  • English
  • Norsk Bokmål

ERIC

  • Kontakt
  • Personvern
Følg oss:
  • Twitter
  • Facebook
  • LinkedIn

Barn. ISSN: 2535-5449. Ansvarlige redaktør: Marit Ursin. Dette tidsskriftet publiseres i henhold til lisensen Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0) av Nordic Open Access Scholarly Publishing – NOASP – en del av forlaget Cappelen Damm Akademisk, Postboks 1900, 0055 Oslo, Norge. © Cappelen Damm AS.

Cappelen Akademisk