Hopp til hovedinnhold Hopp til hovednavigasjonsmeny Hopp til sidebunntekst
Nordic Open Access Scholarly Publishing Cappelen Damm Akademisk
##common.pageHeaderLogo.altText##
  • Registrer
  • Logg inn
  • Om tidsskriftet
    • Om tidsskriftet
    • Redaksjon
    • Nøkkelinformasjon
    • Fagfelleprosessen
    • Indeksering
    • Om åpen tilgang
    • Publiseringsetikk
    • Personvern og databehandling
    • Påmelding til nyhetsbrev
    • Kontakt
  • For forfattere
    • Forfatterveiledning
    • Forfatterskap
    • Anonymisering
    • Publiseringsavgift
    • Send inn artikkel
    • Om opphavsrett og lisens
  • For fagfeller
    • Veiledning for fagfeller
  • Alle årganger
    • Nyeste
    • Arkiv
    • Oppslagstavle
Søk
  1. Hjem /
  2. Arkiv /
  3. Vol 38 Nr. 4 (2020)

Vol 38 Nr. 4 (2020)

					Se Vol 38 Nr. 4 (2020)
Publisert: 2021-03-21

Hele nummeret

  • Barn nr. 4, 2020 – Temanummer: Nytt blikk på barns lesing – Utforskning av bildebøkers potensial i utdanningsinstitusjoner i Danmark, Sverige, Finland og Norge
    • PDF

Introduksjon til temanummer

  • Nytt blikk på barns lesing. Utforskning av bildebøkers potensial i utdanningsinstitusjoner i Danmark, Sverige, Finland og Norge
    Trine Solstad, Mia Österlund
    • PDF

Artikler

  • Litteraturens og høytlesingens plass og hensikt i nasjonale policydokumenter for barnehagen og barnehagelærerutdanningen i Danmark, Finland, Norge og Sverige
    Hilde Dehnæs Hogsnes, Ann-Katrin Svensson, Marianne Eskebæk Larsen, Ulla Damber
    • PDF
  • På sporet af en legende og multi-modal literacypraksis i vuggestuen
    Lena Basse
    • PDF
  • Upprepningar och glada utrop – pedagogers och barns agenda under tre bokstunder i språkbad
    Sofie Tjäru
    • PDF
  • Bildeboken "Fy katte!" – en utforskningsarena for emosjonell literacy? Litterære samtaler på førstetrinn
    Aasfrid Tysvær, Siri Hovda Ottesen
    • PDF
  • Normkritisk barnlitteratur på svenska förskolor. En intervjustudie
    Kristina Hermansson, Anna Nordenstam
    • PDF

about

Om tidsskriftet

Barn – forskning om barn og barndom i Norden har publisert forskningsartikler om barn og barndom i en nordisk kontekst siden 1983. Barn har en tverrfaglig profil med forankring i barndomsstudier (Childhood Studies), med artikler fra akademiske disipliner som sosiologi, antropologi, geografi, pedagogikk, sosialpsykologi, historie, filosofi, helsefag, sosialt arbeid og jus. Barn er et fagfellevurdert tidsskrift som publiseres hvert kvartal. Artikler publiseres primært på skandinaviske språk, samt på engelsk i bidrag fra Island og Finland. 

Les mer

Send inn artikkel

Send inn artikkel

signup

Nyhetsbrev

Språk

  • English
  • Norsk Bokmål

ERIC

  • Kontakt
  • Personvern
Følg oss:
  • Twitter
  • Facebook
  • LinkedIn

Barn. ISSN: 2535-5449. Ansvarlige redaktør: Marit Ursin. Dette tidsskriftet publiseres i henhold til lisensen Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0) av Nordic Open Access Scholarly Publishing – NOASP – en del av forlaget Cappelen Damm Akademisk, Postboks 1900, 0055 Oslo, Norge. © Cappelen Damm AS.

Cappelen Akademisk