Fra sosialpedagogisk tradisjon til (før-)skoleorientert praksis. Et kritisk lys på nyere norsk barnehagepolitikk og praksis

Forfattere

  • Hilde Dehnæs Hogsnes
DOI: https://doi.org/10.5324/barn.v25i1.3594

Sammendrag

Gjennom kritisk lesning av offentlige dokumenter, avisartikler, internasjonale evalueringer og ny teori gir artikkelen en illustrasjon av motstridene diskurser knyttet til kravet om sammenheng mellom barnehage og skole. Formålet med artikkelen er å gi en framstilling av hvordan krav om sammenheng mellom barnehage og skole bidrar til kolonisering av barnehagen.

Nedlastingsstatistikk
Totale nedlastinger:
Nedlastingsdata er ikke tilgjengelig enda.

Fulltekst

Publisert

2007-01-01

Hvordan sitere

Dehnæs Hogsnes, H. (2007). Fra sosialpedagogisk tradisjon til (før-)skoleorientert praksis. Et kritisk lys på nyere norsk barnehagepolitikk og praksis. Barn – forskning om barn og barndom i Norden, 25(1). https://doi.org/10.5324/barn.v25i1.3594

Utgave

Seksjon

Artikler