Ulike definisjoner av begrepet «affekt» og dets anvendelsesområde: Begrepets betydning for samtidens scenekunst og -kommunikasjon

Authors

  • Lise Hovik
DOI: https://doi.org/10.5324/barn.v32i2.3486

Abstract

Tittelen for denne forelesningen har jeg tolket som en invitasjon til å skrive meg inn i den store historisk-filosofiske tradisjonen. Det kjennes betydningsfullt ut, fordi de minste barna, som jeg har hatt fokus på i doktorgradsarbeidet, ikke har hatt en særlig viktig plass i denne tradisjonen. Jeg takker komiteen for muligheten til å trekke noen store linjer, og synliggjøre små barn i den store sammenhengen her og nå. Jeg skal i midlertid starte et helt annet sted. Da jeg fikk tittel til denne prøveforelesningen for to uker siden skjedde det to ting som jeg umiddelbart knyttet til oppgaven og som jeg vil innlede med å fortelle om.

Usage Statistics
Total downloads:
Download data is not yet available.

Full text

Published

2014-04-01

How to Cite

Hovik, L. (2014). Ulike definisjoner av begrepet «affekt» og dets anvendelsesområde: Begrepets betydning for samtidens scenekunst og -kommunikasjon. Barn – forskning om barn og barndom i Norden, 32(2). https://doi.org/10.5324/barn.v32i2.3486

Issue

Section

Articles