Fra sosialpedagogisk tradisjon til (før-)skoleorientert praksis. Et kritisk lys på nyere norsk barnehagepolitikk og praksis

Authors

  • Hilde Dehnæs Hogsnes
DOI: https://doi.org/10.5324/barn.v25i1.3594

Abstract

Gjennom kritisk lesning av offentlige dokumenter, avisartikler, internasjonale evalueringer og ny teori gir artikkelen en illustrasjon av motstridene diskurser knyttet til kravet om sammenheng mellom barnehage og skole. Formålet med artikkelen er å gi en framstilling av hvordan krav om sammenheng mellom barnehage og skole bidrar til kolonisering av barnehagen.

Usage Statistics
Total downloads:
Download data is not yet available.

Full text

Published

2007-01-01

How to Cite

Dehnæs Hogsnes, H. (2007). Fra sosialpedagogisk tradisjon til (før-)skoleorientert praksis. Et kritisk lys på nyere norsk barnehagepolitikk og praksis. Barn – forskning om barn og barndom i Norden, 25(1). https://doi.org/10.5324/barn.v25i1.3594

Issue

Section

Articles