Hopp til hovedinnhold Hopp til hovednavigasjonsmeny Hopp til sidebunntekst
Nordic Open Access Scholarly Publishing Cappelen Damm Akademisk
##common.pageHeaderLogo.altText##
  • Registrer
  • Logg inn
  • Om tidsskriftet
    • Om tidsskriftet
    • Redaksjon
    • Nøkkelinformasjon
    • Fagfelleprosessen
    • Indeksering
    • Om åpen tilgang
    • Publiseringsetikk
    • Personvern og databehandling
    • Påmelding til nyhetsbrev
    • Kontakt
  • For forfattere
    • Forfatterveiledning
    • Forfatterskap
    • Anonymisering
    • Publiseringsavgift
    • Send inn artikkel
    • Om opphavsrett og lisens
  • For fagfeller
    • Veiledning for fagfeller
  • Alle årganger
    • Nyeste
    • Arkiv
    • Arkiv 1984–2003 (nb.no)
    • Oppslagstavle
Søk

Under the Radar: Children and Childhoods Missing from Nordic Childhood Studies

Javascript must be enabled to load the article.

You can also download the raw html article


Tilbake til artikkelside

Andre formater

  • PDF
  • EPUB
  • XML

Publisert

2023-08-16

Utgave

Vol 41 Nr. 2–3 (2023)

Seksjon

Leder

Lisens

Opphavsrett (c) 2023 Ida Marie Lyså, Kaisa Vehkalahti, Essi Jouhki

Creative Commons License

Dette verket er lisensiert under en Navngivelse 4.0 Internasjonal-lisens.

about

Om tidsskriftet

Barn – forskning om barn og barndom i Norden har publisert forskningsartikler om barn og barndom i en nordisk kontekst siden 1983. Barn har en tverrfaglig profil med forankring i barndomsstudier (Childhood Studies), med artikler fra akademiske disipliner som sosiologi, antropologi, geografi, pedagogikk, sosialpsykologi, historie, filosofi, helsefag, sosialt arbeid og jus. Barn er et fagfellevurdert tidsskrift som publiseres hvert kvartal. Artikler publiseres primært på skandinaviske språk, samt på engelsk i bidrag fra Island og Finland. 

Les mer

Ny innlevering

Ny innlevering

signup

Nyhetsbrev

Språk

  • English
  • Norsk Bokmål

ERIC

doaj

Mest lest denne måneden
  • Språkundervisning i förskolan: Teoretiska principer och empiriska exempel
    426
  • Barns lek i modern barndom
    353
  • Hur tänkte du nu? Digitala verktyg och kollegiala lärprocesser i förskolan
    229
  • Normkritisk barnlitteratur på svenska förskolor. En intervjustudie
    145
  • ”Hun er jo mit barn, men det er deres sted” – forældre og pædagogers grænsesøgning i hverdagens samarbejde
    141
  • Kontakt
  • Personvern
Følg oss:
  • Twitter
  • Facebook
  • LinkedIn

Barn – forskning om barn og barndom i Norden. ISSN: 2535-5449. Ansvarlige redaktør: Marit Ursin. Dette tidsskriftet publiseres i henhold til lisensen Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0) av Nordic Open Access Scholarly Publishing (NOASP), en del av forlaget Cappelen Damm Akademisk, Postboks 1900, 0055 Oslo, Norge. © Cappelen Damm AS.

Cappelen Akademisk