Toddlaren sitt møte med gjenbruksmaterialar

Forfattere

  • Sissel Aastvedt Halland Høgskulen på Vestlandet
DOI: https://doi.org/10.5324/barn.v37i1.3008

Sammendrag

Denne artikkelen bygger på eit kvalitativt studie frå ein småbarnsbase i Norge. Målet mitt er å framheva toddlaren sitt møte med gjenbruksmaterialar, og utfordra barnehagen sin praksis ved å la desse materiala tre fram og eksistera i eit større rom. Mi vitskapelege tilknyting og kunnskapsinteresse kviler på kroppsfenomenologien til Maurice Merleau-Ponty (1945, 2012), Gunvor Løkken (2004) sitt toddlarstudie og Lenz Hillevi Taguchi (2010) som opnar for at materialar er sterke, performative agensar som inngår i ein intraaktivitet med menneske. Med eit hermeneutisk-fenomenologisk forskarblikk (Max Van Manen 1990) og ei noko meir poststrukturalistisk og ny-materialistisk tilnærming har eg reanalysert mine observasjonar for å forstå kva som pregar toddlaren sitt møte med gjenbruksmaterialar. Det er avgrensa forsking på området, og det er ukjent for meg at nokon har dokumentert toddlaren sitt møte med gjenbruksmaterialar på denne måten tidlegare. Av den grunn kan denne artikkelen vera eit kunnskapsbidrag for barnehagefeltet.

English abstract

The toddlers’ encounter with recycled materials

This article is based on a qualitative study within the setting of early childhood education in Norway. I wish to challenge childhood education practices and ways of thinking about what kindergarten may be for the very youngest children when children experience recycled materials. My scientific affiliation and knowledge interest are based on the philosopher Maurice Merleau-Ponty (1945, 2012), Gunvor Løkken’s (2004) toddlerstudy and Lenz Hillevi Taguchi (2010) who open up to for the materials to be strong performative agents involved in an intra-activity with the human beings. Through a hermeneutic-phenomenological research (Max Van Manen 1990) and with a poststructuralist and new-materialistic approach, I have reanalyzed my observations and tried to understand the youngest children’s encounter with materials. There is limited research on this area and it is not known to me whether someone has documented the toddler encountering the materials in this way. My work can therefore, I hope, be a contribution to the nursery field.

Nedlastingsstatistikk
Totale nedlastinger:
Nedlastingsdata er ikke tilgjengelig enda.

Fulltekst

Publisert

2019-01-01

Hvordan sitere

Halland, S. A. (2019). Toddlaren sitt møte med gjenbruksmaterialar. Barn – forskning om barn og barndom i Norden, 37(1). https://doi.org/10.5324/barn.v37i1.3008

Utgave

Seksjon

Artikler