Forskeren som minst mulig voksen

Forfattere

  • Mai Brit Helgesen
DOI: https://doi.org/10.5324/barn.v30i2.3896

Sammendrag

Denne artikkelen tar for seg metodologiske utfordringer knyttet til forskerens deltakelse i produksjon av datamaterialet. Tema her er å undersøke hvordan kunnskap om barn fremstilles ved å avklare hvilke væremåter og posisjoner forskeren inntar som observatør av de sosiale samhandlingene, som finner sted mellom deltakerne i barnehagen. Det empiriske materialet som presenteres i artikkelen er en del av et større materiale, som er samlet inn i en barnehage. Empirien ble samlet inn ved hjelp av deltakende observasjon som metode.

Nedlastingsstatistikk
Totale nedlastinger:
Nedlastingsdata er ikke tilgjengelig enda.

Fulltekst

Publisert

2012-04-01

Hvordan sitere

Helgesen, M. B. (2012). Forskeren som minst mulig voksen. Barn – forskning om barn og barndom i Norden, 30(2). https://doi.org/10.5324/barn.v30i2.3896

Utgave

Seksjon

Artikler