En studie av taternes kultur i Norge

Forfattere

  • Anne-Mari Larsen Dronning Mauds Minne Høgskole for barnehagelærerutdanning, Norge
DOI: https://doi.org/10.5324/barn.v26i4.4309

Sammendrag

I denne artikkelen vil jeg se på taternes kultur som en del av den nasjonale kulturen i Norge. Jeg vil fokusere på hvilke muligheter taterne har hatt til å utøve og videreutvikle sin kultur, og hvilken betydning det har hatt, og har for taterne å leve i to kulturer. Artikkelen er basert på en intervjuundersøkelse med taterkvinner og menn i alderen 25–90 år, og er en del av prosjektet ”Taterfolket fra barn til voksen”, som arbeider med synliggjøringa av taternes kultur og tilrettelegging av skoletilbud. Barns erfaringer står her sentralt. Prosjektet er et samarbeid mellom Taternes Landsforening (TL), Dronning Mauds Minne Høgskolen (DMMH) og Høgskolen i Sør- Trøndelag (HIST).

Nedlastingsstatistikk
Totale nedlastinger:
Nedlastingsdata er ikke tilgjengelig enda.

Fulltekst

Publisert

2008-10-01

Hvordan sitere

Larsen, A.-M. (2008). En studie av taternes kultur i Norge. Barn – forskning om barn og barndom i Norden, 26(4). https://doi.org/10.5324/barn.v26i4.4309

Utgave

Seksjon

Artikler