Bevegelse, form og mening – om det å tegne og male med de minste barna

Forfattere

  • Mari Hofstad Dronning Mauds Minne Høgskole for barnehagelærerutdanning, Norge
DOI: https://doi.org/10.5324/barn.v26i1.4354

Sammendrag

Artikkelen beskriver hvordan estetiske aktiviteter kan ha betydning for barnets opplevelse av verden og seg selv. Den er bygget på resultatene fra en undersøkelse gjort med de minste barna i barnehagen, mens de tegner og maler. Mitt hovedfokus har vært hvordan barns opplevelse av bevegelse i tid og rom innvirker på den prosessen som fører til figurativ representasjon. Undersøkelsen viser hvordan barna bruker kroppen som redskap når de tegner og maler og at bevegelse, form og mening har en sammenheng.

Nedlastingsstatistikk
Totale nedlastinger:
Nedlastingsdata er ikke tilgjengelig enda.

Fulltekst

Publisert

2008-01-01

Hvordan sitere

Hofstad, M. (2008). Bevegelse, form og mening – om det å tegne og male med de minste barna. Barn – forskning om barn og barndom i Norden, 26(1). https://doi.org/10.5324/barn.v26i1.4354

Utgave

Seksjon

Artikler