Kommunikativ kompetanse og dennes betydning for integrasjon

Forfattere

  • Ane Sætha
DOI: https://doi.org/10.5324/barn.v25i3-4.4580

Sammendrag

Denne artikkelen diskuterer betydningen av kommunikativ kompetanse for integrasjon på en multikulturell skole. Artikkelen bygger på data fra et feltarbeid utført på en flerkulturell skole i Sør-Norge i forbindelse med ei hovedoppgave. Resultatene peker i retning av at språket er en meget viktig faktor når det gjelder integrasjon, men det ligger mer i integrasjon enn bare språk. Norsk språk er for eksempel ikke bare norsk språk, det handler også om hvordan det sies. Det antropologiske perspektiv på språklig kompetanse handler ikke bare om språk, men om språk i tillegg til kulturell kompetanse.

Nedlastingsstatistikk
Totale nedlastinger:
Nedlastingsdata er ikke tilgjengelig enda.

Fulltekst

Publisert

2007-09-01

Hvordan sitere

Sætha, A. (2007). Kommunikativ kompetanse og dennes betydning for integrasjon. Barn – forskning om barn og barndom i Norden, 25(3–4). https://doi.org/10.5324/barn.v25i3-4.4580

Utgave

Seksjon

Artikler